Samochód jak gra wideo

17 października 2012, 18:20

Nissan poinformował, że w ciągu najbliższych 12 miesięcy rozpocznie sprzedaż samochodów, którymi sterowanie będzie bardziej przypominało kierowanie pojazdem w grze wideo. Japońska firma będzie pierwszym producentem, który zrezygnuje z połączeń mechanicznych w układzie kierowniczym


Księgarnia PWN - Gwiazdka 2024

http://www.glucoboy.com/?page=about

Krwawa rozgrywka

8 grudnia 2007, 00:20

Zachęcenie dzieci chorych na cukrzycę, aby te regularnie testowały poziom glukozy we krwi, nie jest zadaniem łatwym. Częste nakłucia to w końcu żadna przyjemność. Sytuację odmienić ma sprzedawane od niedawna urządzenie o nazwie GlucoBoy. Jego zadaniem jest nie tylko zbadanie próbki krwi, ale też nagrodzenie dziecka.


Choć to muzyka, wzrok bierze górę nad słuchem...

20 sierpnia 2013, 10:07

Ocena jakości występu muzyka klasycznego zależy w większym stopniu od tego, jak zachowuje się na scenie, niż jak śpiewa czy gra.


Różne substancje na powierzchni nowego materiału

Tłuszcz mu niegroźny

11 grudnia 2007, 12:31

Naukowcy z MIT i Air Force National Laboratory opracowali pierwszy w historii materiał, którego nie imają się tłuszcze i który ma zdolność samoczyszczenia się. Jeffrey Youngblood, profesor materiałoznawstwa z Purdue University mówi, że opracowanie takiego materiału od lat było jednym z największych wyzwań tej dziedziny nauki, którą się zajmuje.


Studium obnaża niewiedzę Polaków

22 sierpnia 2012, 06:49

Hiszpańska Fundacja BBVA opublikowała wyniki swojego „Międzynarodowego studium nt. kultury naukowej“. Na jego potrzeby przeprowadzono ankiety w 11 krajach, w każdym z nich przepytując 1500 osób. W badaniach wzięli udział mieszkańcy Włoch, Hiszpanii, Austrii, Czech, Polski, Niemiec, Holandii, Francji, Wielkiej Brytanii, Danii oraz USA. Ich celem było określenie poziomu szeroko pojętej kultury naukowej. Pytano o zainteresowania naukowe czy sposób ich zaspokajania, a konkretną wiedzę sprawdzono zadając 22 proste pytania.


© Nas

Łatwiej z filmami

4 stycznia 2010, 12:54

Podczas najbliższych Consumer Electronic Show odbędzie się "spotkanie na szczycie", podczas którego przedstawiciele studiów filmowych i producentów elektroniki przedyskutują kroki, które należy przedsięwziąć w celu opracowania wspólnego standardu dla plików wideo.


Sąd odrzucił "neutralność sieci"

15 stycznia 2014, 11:56

Federalny Sąd Apelacyjny dla Dystryktu Kolumbii przyznał rację firme Verizon w sporze z Federalną Komisją Komunikacji (FCC). Spór dotyczył zasady "neutralności sieci", która przewiduje, że dostawca internetu ma obowiązek identycznie traktować cały ruch przechodzący przez jego infrastrukturę


Wielkie epidemie już nam nie grożą

22 grudnia 2006, 14:44

Dyrektor ds. operacji należącego do firmy McAfee Avert Labs, Joe Telafici, jest zdania, że minęły dni wielkich epidemii wirusów. Podczas konferencji AVAR (Association of Antivirus Asia Researchers) Telafici stwierdził, że obecnie cyberprzestępcy nie chcą zwracać na siebie uwagi.


Internauci skłonni do płacenia za treści

31 grudnia 2010, 11:50

Pomimo tego, że internet kojarzy się z dostępem do darmowych treści, to większość użytkowników jest skłonna za nie płacić. Tak przynajmniej wynika z badań Pew Internet and American Life Project. W ich ramach przebadano 755-osobową grupę amerykańskich internautów. Okazało się, że 65% z nich już płaciło za treści z sieci.


Konsumują biliony gigabajtów informacji

10 grudnia 2009, 12:08

Naukowcy z Uniwersytetu Kalifornijskiego w San Diego przygotowali raport o konsumpcji informacji przez Amerykanów w 2008 roku. Wynika z niego, że mieszkańcy USA w ciągu 12 miesięcy "użyli" 3,6 zettabajtów (1021, bilion gigabajtów) informacji i niemal 11 biliardów wyrazów.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy